Flautoškola je moderní řada přitažlivých a zábavných učebnic pro sopránovou zobcovou flétnu, která je zároveň zpracována podle ověřených metodických postupů. Kromě nápadů a zkušeností z praxe autorů čerpá inspiraci z poznatků předních světových pedagogů a z osvědčených zahraničních škol vydávaných v zemích s významnou tradicí hry na zobcovou flétnu (Nizozemí, Německo, Anglie).
Hravou formou a za pomoci bohatě ilustrovaných písniček, her, neobvyklých zvuků, rozmanitých cvičení i řady přednesových skladeb seznamuje malé hráče se základními technickými i hudebními návyky.
V Metodických sešitech pro učitele přináší podrobný popis práce s učebnicemi a mnoho podnětů a nápadů pro výuku hry na zobcovou flétnu zejména v individuální, ale i skupinové výuce.
Učebnice je určená především žákům ZUŠ od 6 let a jejich pedagogům, ale důkladně popsaná metodika počítá i se staršími začátečníky.
Proč Flautoškola vznikla?
Metodika výuky hry na zobcovou flétnu prošla v poslední době rychlým vývojem. V naší zemi však mnozí stále učí podle učebnic starých několik desetiletí, které tento vývoj nemohly reflektovat.
Ze zahraničí známe řadu kvalitních učebnic, které jsou přitažlivé a zábavné a přitom se s nimi děti hodně naučí. Proč nemít takovou i u nás?
Hru na zobcovou flétnu nebylo dlouhou dobu možné studovat na konzervatořích v České republice. Nástroj tak na ZUŠ často vyučují pedagogové bez dostatečné znalosti specifik tohoto nástroje. Flautoškola s tím počítá.
Flautoškola…
- přináší rozmanitý hudební materiál obsahující různé styly:
- národní písně z celého světa s akordovými značkami
- písničky a skladby s klavírním / cembalovým a kytarovým doprovodem
- středověké, renesanční a barokní skladby s doprovodem altové flétny, popř. bicího nástroje
- skladby a cvičení využívající moderní techniky hry včetně původních skladeb anglického autora Alana Davise
- řada skladeb má praktickou podobu dua, některé lze hrát též ve větším ansámblu zobcových fléten
- v prvním dílu pracuje s tónovým rozsahem c1-d2 (včetně tónu fis1), v druhém dílu s rozsahem c1-a2 (včetně tónů fis1, b1, cis2, fis2), ve třetím dílu pak s rozsahem c1-d3 (s výjimkou tónu cis3)
- seznamuje žáka s tvořivým způsobem cvičení stupnic a akordů
- věnuje velkou pozornost výuce artikulace
- podporuje tvořivost žáků
- umožňuje učitelům orientovat se prostřednictvím podrobných Metodických sešitů v metodice výuky nástroje, případně je inspiruje k dalšímu studiu
- je pro děti graficky přitažlivá a přehledná
Více o dílu 1 | dílu 2 | dílu 3
|